Ko moje delo postane več kot služba

Stres v službi in vsakodnevnem življenju je čedalje bolj pogost pojav in raziskave kažejo, da bo dolgotrajno nezadovoljstvo na delovnem mestu na vas vplivalo enako kot brezposelnost.
Ker se od tega ne obeta nič pozitivnega, morate še danes poskrbeti za preventivo, ki bo stres odgnala daleč stran, vi pa se boste počutili veliko bolje; ne samo v službi, ampak tudi doma!

Moje delo je preveč stresno

Ta stavek slišimo vse preveč pogosto. Tempo življenja, pritisk šefa in sodelavcev, nespoštovanje dogovorjenih rokov situacije, na katere nimate vpliva, samo še dodatno poslabšajo delovno atmosfero. A z majhnimi spremembami se lahko tudi sami uprete stresu: za začetek morate prepoznati stres in situacije, ki ga povzročajo.

Kako prepoznati stres?

Ljudje se različno bojujemo z nepredvidenimi situacijami in tolerančni nivo je različen od posameznika do posameznika. To, kar nekoga pahne pod stres, je lahko za nekoga drugega popolnoma nerelevnanto. Pomembno je, da se sami pri sebi naučite prepoznati simptome stresa, še bolje pa je, če prepoznate situacije, ki vam povzročajo stres. Ko jih boste prepoznali, se boste z njimi lažje spopadli ali pa jih popolnoma preprečili.

  • hitro bitje srca
  • povišan krvni tlak
  • v prsih čutite pritisk
  • vrtoglavost
  • težave s spanjem,
  • ste razdražljivi razdražljivost

Moje delo in stresne situacije

Zdaj, ko ste prepoznali simptome stresa, morate prepoznati še situacije, ki vam povzročajo stres – stresorje in tukaj je nekaj najbolj pogostih dejavnikov:
Čutite pomanjkanje nadzora

To je pogost dejavnik v tistih službah, kjer nimate prilagodljivega ali fleksibilnega urnika, kjer je izpolnjevanje dolžnosti povezano s sodelavci, ki pa se dogovorjenih rokov ne držijo ali pa imate nenehno občutek, da vam zmanjkuje časa.

Ne poznate točnih delovnih nalog, ki jih morate opraviti
Ker ne poznate vaših odgovornosti, ste zato manj učinkoviti pri opravljanju dela.
Pogosto se znajdete razdvojeni med družino in službo
Tega verjetno ni treba posebej poudarjati; zaradi vse daljših delovnikov, čedalje manj časa preživite z družino, kar vam očitajo tako partner/ka kot otroci.

Kako premagati stres na delovnem mestu?

Verjetno se lažje sliši kot pa je to dejansko izvedljivo v praksi, a vseeno vam svetujemo, da poskusite z enim izmed spodnjih nasvetov:

  1. Ne obremenjujte se s stvarmi, na katere nimate vpliva
  2. Vsake toliko časa si vzemite kratek odmor, pojdite iz pisarne, na zrak in naredite krajši sprehod
  3. Doma poskrbite, da se boste naspali
  4. Poskrbite za redno in zdravo prehrano, zaužijte veliko B vitamina in Kalcija
  5. Ukvarjajte se z meditacijo, jogo, avtogenim treningom

ko-moje-delo-postane

Moje delo in stres – ko ima ta tudi pozitivne učinke!

Kot smo že omenili na začetku, stres ima na posameznike popolnoma različne vplive, ki so lahko tudi pozitivni! Gotovo poznate koga, ki trdi, da »pod pritiskom dela bolje«. To je najverjetneje zaradi stresa, ki pa nanj vpliva očitno pozitivno. Pozitivni znaki stresa se kažejo v visoki motivaciji, odločnosti, energiji in pozitivni naravnanosti.
Čeprav so slednji posamezniki redki, upamo, da tudi sami spadate mednje. V nasprotnem primeru poskrbite za zdravo delovno okolje in se čim manj obremenjujte s stvarmi, na katere nimate vpliva!